Közösségi csatornamix egy országnak

Bár pontos kalkulációkkal alátámasztott tanulmányok nem készültek a témában, egyes vélemények szerint a labdarúgó világbajnokságok és az olimpiák után az ötévente megrendezett univerzális világkiállítások gazdasági és kulturális hatása a legnagyobb. Ezeknek az eseményeknek a jelentősége főként abban áll, hogy semmivel össze nem hasonlítható bemutatkozási lehetőséget adnak az adott országnak, amely egy átgondolt koncepció mentén értékes nemzetközi publicitást szerezhet művészeti élete, kulturális értékei, tudományos vívmányai és termékei számára.

Lassan négy év telt el az utolsó nagy expo, a 2015-ös Milánói Világkiállítás óta. A város nem először rendezte meg ezt a grandiózus seregszemlét, 1906-ban, 45 évvel az olasz egységállam létrejötte után egyszer már otthont adott neki. Az észak-olaszországi metropolisz akkor méltó színtere volt az emberiség nagy találkozásának, és egy évszázaddal később lehetőséget kapott arra, hogy felülmúlja korábbi önmagát. Ez sikerült is neki, hiszen a fél éven át tartó rendezvénysorozat iránt meglehetősen nagy volt az érdeklődés.

A 2015-ös expón közel 150 ország vett részt, a város agglomerációs körzetében található helyszínre pedig több mint 22 millióan látogattak ki.

A szervezők jó érzékkel olyan központi témát választottak, amelynek nyomasztó globális aktualitása megkérdőjelezhetetlen. A környezetszennyezés, a túlnépesedés és a fogyasztásösztönzésre épülő gazdasági növekedés következtében az elmúlt évtizedekben az emberiség egyre gyorsuló ütemben zsákmányolja ki bolygónk természeti kincseit, és semmi sem utal arra, hogy ez a folyamat lelassulna. A rendezvény „Táplálni a világot, energiát adni az életnek” mottója részben erre a problémára világított rá, és ezt ölelték körül az átfogó tematikát adó fogalmak is, vagyis a fenntartható fejlődés, az élelmiszerbiztonság, a magas minőségű élelmiszerek előállítása és a tiszta víz. A fő üzenet ehhez kapcsolódóan az volt, hogy a világon minden ember számára elérhetővé kell tenni az egészséges táplálékot és az ivóvizet.

Magyarország számára ez a témaválasztás különösen jó esélyt kínált a bemutatkozásra.

Hazánk évezredes múltra visszatekintő agrárhagyományokkal rendelkezik, mezőgazdasága és élelmiszeripara évszázadok óta a nemzetgazdaság egyik legfontosabb ágazata. Az ország területének közel 70 százaléka alkalmas mezőgazdasági termelésre, az egy lakosra jutó megművelhető földterület az egyik legnagyobb Európában. A Kárpát-medencére jellemző klimatikus viszonyok, a kivételes talajtani és vízrajzi adottságok kedvező feltételeket teremtenek a növénytermesztéshez és az állattenyésztéshez, vagyis a minőségi élelmiszerek előállításához. Az ehhez kapcsolódó szaktudásunk kiemelkedő, mezőgazdasági termékeink külföldön is kelendők, borkultúránk magas színvonalú, és gasztronómiai szokásaink is egyedülállók. Volt tehát mondanivalónk, volt mivel büszkélkednünk a rendezvényen.

De miért írunk erről ilyen részletesen ezen a honlapon?

Azért, mert a 2015-ös Milánói Világkiállítás magyar részvételéhez kapcsolódó online kommunikációs stratégia kidolgozása és megvalósítása is a Divine Messenger Kft-hez fűződik.

Ez a nem hétköznapi projekt a közösségi médiafelületek kialakítását, működtetését és a minőségi tartalomszolgáltatást is magában foglalta.

A feladat összetett volt, egy tényező azonban a kezünkre játszott. A világkiállítás, ezen belül is a magyar részvétel programjai és eseményei ugyanis gazdag alapanyagot biztosítottak a különböző csatornákon történő rendszeres információszolgáltatáshoz. Az alapvető törekvésünk az volt, hogy a legnépszerűbb közösségi média felületek nyújtotta lehetőségeket és előnyöket kihasználva minél szélesebb közönséghez jussanak el a rendezvény hazai vonatkozású hírei, fejleményei és üzenetei. További célunk volt, hogy részletesen informáljuk a nemzetközi közönséget a magyar pavilon programjairól, emellett promóciós felületet szerettünk volna képezni kiemelkedő, a tematikához kapcsolódó magyar cégeknek, fejlesztéseknek és termékeknek.

Az online kommunikációs tevékenység alapját kézenfekvő módon a magyar részvétel honlapja képezte. Az ehhez kapcsolódó közösségi média csatornákat az előnyöket és hátrányokat mérlegelve, illetve a rendelkezésre álló kapacitásokat figyelembe véve választottuk ki. A csatornamix a következő elemekből állt: Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, Foursquare.

A rendszeres tartalomszolgáltatás a féléves rendezvény indulását megelőző hónapokban már megkezdődött.

8 hónap alatt közel 1000 bejegyzés született, főként programajánlók, beszámolók, érdekességek, színes tartalmak, videók és természetesen többezer fotó.

Intenzív időszak volt ez számunkra, ami alatt gyakorlatilag egy kisebb szerkesztőségként kellett üzemelnünk. Mi is hozzájárultunk tehát ahhoz, hogy a világ jobban megismerhette Magyarországot, és erre büszkék vagyunk.

Befejezésül következzen egy fotógaléria a magyar pavilon néhány eseményéről:

Kapcsolat

  • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.