Hogyan indítasz el egy új gyerekcipő-webshopot?

Angyali Cipők néven a nyár végén saját projektet indítottunk, amivel szeretnénk kicsit felkavarni a gyerekcipő-webáruházak hazai állóvizét.

Nem szokványos lépés, de valószínűleg nem is példanélküli, hogy egy PR-ügynökség saját webshopot indítson útjára. Esetünkben ez a megoldás kézenfekvő volt: látni véltünk egy piaci rést, a fejlesztői és a marketing szaktudással pedig házon belül rendelkezünk, így jóformán csak az árukészletet kellett megfinanszírozni, ezért belevágtunk.

A témaválasztást, vagyis a gyerekcipő értékesítést az határozta meg, hogy a cégen belül többünknek is több gyermeke van. Sok-sok gyerekről van szó különböző korosztályokban. Ez azt jelenti, hogy hosszú évek óta vásárolunk lábbeliket kicsiny lábaikra. Az első tipegőktől kezdve a számtalan szandálon, utcai cipőn és gumicsizmán át a bélelt téli bakancsokig bezárólag mindenféle cipőt használtunk már, méghozzá több méretben. Az évek alatt természetesen jókora tudásra és tapasztalatra tettünk szert. Az Angyali Cipők néven indult vállalkozás tulajdonképpen erre a tudásra és tapasztalatra épül.

A projekt több szempontból is izgalmas. Egyrészt a nulláról kell felépíteni, és nem egy már működő cég vagy márka hóna alá kell nyúlni, vagyis – stílszerűen szólva – ez teljesen a saját gyermekünk. Másrészt igazi kihívást jelent, hiszen kereskedők lettünk, tehát egy olyan területre merészkedtünk, ahol eddig még nem jártunk. Harmadrészt ehhez a munkához a szolgáltatási palettánk szinte valamennyi elemét be kell vetnünk: honlapfejlesztést, keresőoptimalizálást, tartalomszolgáltatást, közösségi média menedzsmentet, hirdetési kampányokat, online marketinget és márkázást. Itt a lehetőség, hogy ezzel a mintafeladattal megmutassuk, hogy tényleg értünk a választott szakmánkhoz.

Az Angyali Cipők webshopot (https://angyalicipok.hu/) szeptember elején élesítettük. Ezzel párhuzamosan elkezdtük aktívan használni a szóba jöhető online felületeket és marketing eszközöket. Nem kellett sokáig várni az első vásárlókra sem, a forgalom volumene azóta is növekszik. Mivel úgy gondoltuk, hogy önmagában csak a webáruházzal elindulni kockázatos lenne, ezért a hónap közepén nyitottunk egy gyerekcipő-boltot is. Az első hetek tapasztalata azt mutatja, hogy ez egy nagyon jó döntés volt.

Eddig minden ígéretesen, a terveknek megfelelően alakul. A fejleményekről, eredményekről, mérföldkövekről a későbbiekben mindenképpen beszámolunk.

Kapcsolat

  • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.